10 diétás étek, amivel tuti jóllakunk

Közzétéve: 2014 július 1.
Címkék: egészségügy, gasztronómia, top10

10 diétás étek, amivel tuti jóllakunk - Gyógyvizek.hu

A fogyókúrázók egyik legnagyobb problémája, hogy a nem telítődnek a diétás fogásoktól, ezért folyamatos éhségérzettel küszködnek. De vannak olyan tápanyagban gazdag és egészséges ételek, melyek fogyasztásával sokkal könnyebb kibekkelni az időt a következő étkezésig.

Alma
Van olyan ajánlás, hogy minden nap meg kell enni egy almát az egészségünkért. Abban pedig egyetértenek a dietetikusok, hogy ha elfogyasztunk egy almát fél órával étkezés előtt, akkor a rostok és a víz annyira eltelít, hogy sokkal kevésbé leszünk éhesek, és kevesebbet is eszünk.

Avokádó
Aki az ebédjéhez megeszik egy fél avokádót, az egész délután nem lesz már éhes - ezt az állítást kutatások is igazolják, a Nutrition Journalban megjelent eredmények szerint, azok a nők, akik avokádót ettek, 22%-al telítettebnek érezték magukat, és 24%-al kisebb vágyat éreztek arra, hogy három óra múlva egyenek valamit, mint azokon a napokon, amikor ugyanannyi kalóriát vettek magukhoz ebédkor, de nem ettek avokádót.

Bab, csicseriborsó, lencse
Fantasztikus fehérje-bombák, de anitoxidánsban, B-vitaminban és vasban is gazdagok ezek az ételek, továbbá segítenek kordában tartani az étvágyat.

Leves
20%-al csökkenthető a kalóriabevitel egy étkezés alatt, ha első fogásként eszünk levest, mert  egy jó nagy részt kitölt a gyomrunkban a főfogás előtt.  De fontos, hogy a leves is alacsony kalóriatartalmú legyen, tehát ne tömjük tele tésztával, zsíros hússal!


Savanyúság
A savanyú uborka, a savanyú káposzta olyan zsírsavakat tartalmaznak, melyek a kutatások szerint erősítik a gyomor és az agy közötti összeköttetést, olyan hormontermelést stimulálnak, melyek az étvágyérzet jelzéséért felelősek. Az erjesztéssel készült ételek továbbá segítik az emésztést, és bár nem bizonyított, ezek a savanyúságok sok dietetikus szerint csökkentik az étvágyat és szerepük lehet a fogyásban.  

Csilipor
A csípősséget okozó kapszaicinről kiderítették, hogy ugyancsak kordában tartja az étvágyat. Megintcsak egy kutatás: azok az étkezések, amelyek során egy negyed teáskanál csiliport tettek az ételbe sokkal telítőbbek voltak, sőt, azok akiknek nem engedték, hogy megegyék egész a napi ajánlott kalóriabevitelnek csupán 75%-át elégítsék ki, nem kívántak több ételt a csili miatt, mint azok, akik elfogyaztották a 100%-ot.

Étcsokoládé
Ha valami édeset kívánunk, a legjobb, ha étcsokihoz nyúlunk. Ez ugyanis nem csupán étvágycsökkentő, hanem a vérnyomást is csökkenti, továbbá agy- és szívserkentő. Azok, akik étcsokihoz nyúlnak, kutatások szerint 17%-al kevesebb kalóriát fogyasztanak az étkezés során.

Tojás
Ha a napot egy tojással kezdjük, kibírjuk ebédig. A fehérjetartalma miatt, ugyanis, ha egy 300 kalóriás reggeli során 30-39 gramm fehérjét fogyasztunk, akkor az tökéletesen eltelít, és egész nap kitart hatása: mert sokkal kevesebb kalórát fogyasztunk, ha fehérjében gazdagan kezdjük a napot.

Diófélék
Azok az elhízott nők, akik a reggeli során 3 evőkanál mogyoróvajat fogyasztottak müzlivel és narancslével, utána 12 órán át jóllakotnak érezték magukat. A diófélék jótékony hatása közismert, egészséges telítetlen zsírsavakban gazdagok, tele vannak fehérjével és rosttal. Zabpehellyel, barna rizzsel kombinálva még laktatóbbak. 


Zabpehely
De a zabpehely magában is segíti a diétát, ám leginkább, ha natúr fogyasztjuk, tejjel, joghurttal. A kész müzlipelyhek tele vannak cukorral, sokkal kevesebb fehérjét és rostot tartalmaznak, mint a natúr zabpehely. Ugyanezért lehet jobban lakni ezzel, mint az egyéb müzlikészítményekkel.

Ha tetszett összeállításunk, oszd meg barátaiddal is és csatlakozz Facebook-oldalunkhoz vagy látogass el weboldalunkra. :)

Tipp!!
Hogyan válasszunk gyógyfürdőt betegségünkre?


Forrás:HVG.hu





A cikkhez kapcsolódó ajánlás

 Aurora Hotel - Miskolc
Már 19.900 Ft / fő / éjtől
Hirdetés


Minden jog fenntartva - Magyar Gyógyvizek és Szálláshelyek Kft.
2014 - 2015 | http://www.gyogyvizek.hu/